International Web Of Salam (Islamic Republic of Iran)

۶ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

آثار مخرب فیلم های ماهواره ای و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارج نشین - قسمت اول

۱) ترویج خشونت :
یکی از مهمترین و آشکارترین پیامدهای منفی فیلم ها و برنامه های شبکه های ماهواره ای،افزایش خشونت در جامعه است. تحقیقات مختلف روانشناسی با محوریت نظریه یادگیری مشاهده ای آلبرت بندورا نشان داده اند مشاهده صحنه های خشونت آمیز، گرایش به پرخاشگری را در بینندگان آن بالا می برد و این در حالی است که حجم قابل مشاهده برنامه های ماهواره ای به فیلم های سینمایی و سریال هایی اختصاص دارد که در آن صحنه های خشونت آمیز به طور مکرر تکرار می شود. سهل و آسان نشان دادن کشتار و قتل و هرگونه جنایت با سلاح سرد و گرم، ترس بیننده را فرو می ریزد؛ در واقع هنگامی که بیننده ساعت های متوالی، چنین برنامه هایی را می بیند، گویا در کلاس آموزشی ترویج خشونت قرار گرفته است. این تاثیرپذیری بر روی کودکان و نوجوانان بیشتر و قابل تامل تر است

وبگاه جهانی سلام

تقلید سبب انحطاط فکرى مى شود; زیرا جواز تقلید موجب مى شود که افراد به دنبال علم نروند و به صرف اینکه مجتهدى وجود دارد که مى توان از وى تقلید کرد، به دنبال علم و دانش نباشند

در پاسخ این شبهه مى توان گفت که تقلید ـ به معناى مراجعه به متخصّصان هر فنى ـ نه تنها موجب انحطاط فکرى نمى شود، بلکه موجب پیشرفت جامعه و دستیابى به اهداف مختلف علمى، دینى و مانند آن مى گردد. زیرا هیچ کس توانایى یادگیرى همه علوم را ندارد; بنابراین باید تنها به علم و یا علومى بسنده کند و با بهره گیرى از شیوه پیروى از متخصّصان هر فن، مابقى مشکلات خویش را حل نماید.
علاوه بر آن، باید بپذیریم که جمعى از مردم حتّى اگر بخواهند نیز نمى توانند در فروع دین ـ با آن عمق و گستردگى و دقت ـ مجتهد شوند; بنابراین، اگر از متخصّصان دینى پیروى نکنند، راهى براى انجام وظایف خویش ندارند

وبگاه جهانی سلام

روچیلدها و سلطنت پهلوی - قسمت پایانی

دومین دوران رسوخ صهیونیسم در ایران با ورود شاپور ریپورتر آغاز گردید که به‌عنوان عاملِ لرد روچیلد سوم به تعیین‌کننده‌ترین چهره جاسوسی غرب در دربار پهلوی بدل شد.
پیتر رایت می‌نویسد:
لرد ویکتور روچیلد با استفاده از دوستی‌اش با شاه ایران و اداره برخی از عوامل جاسوسی در خاورمیانه مانند سِر ریپورتر که رل تعیین‌کننده‌ای در عملیات خاورمیانه‌ای MI6 داشت، روابط خود را با دستگاه اطلاعاتی انگلستان حفظ می‌کرد.
پیتر رایت از شاپور ریپورتر به‌عنوان یک چهره مستقل اطلاعاتی که در رابطه با لرد ویکتور روچیلد عمل می‌کرد و ارتباطات او با MI6 از طریق روابط شخصی روچیلد و رئیس کل MI6 تأمین می‌شد، یاد می‌کند.
این شیوه ارتباط به‌وضوح نشان می‌دهد که در واقع شاپور ریپورتر پیش از آن‌که مأمور اینتلیجنس سرویس باشد، عامل درجهٔ اول سرویس اطلاعاتی صهیونیست‌ها بود!

 

وبگاه جهانی سلام

روچیلدها و سلطنت پهلوی - قسمت دوم

با تأسیس دولت غاصب اسرائیل، عوامل ایرانیِ بریتانیا به‌سود اسرائیل وارد صحنه شدند. ویلیام شوکراس در کتاب «آخرین سفر شاه» می‌نویسد:
در ١٩۴٨ که دولت اسرائیل تأسیس شد، ایران به یهودیان عراقی که برخلاف یهودیان ایرانی مورد سرکوب قرار گرفته بودند، اجازه داد از طریق ایران به اسرائیل فرار کنند.
در این هنگام یکی از وظایف اصلی موساد این بود که مهاجرت یهودیان به اسرائیل را تسهیل کند. دولت ایران به مأموران موساد اجازه داد در تهران فعالیت کنند، یعنی به‌عبارت دیگر از بدو تأسیس دولت اسرائیل، ایران از اعراب حمایت لفظی می‌کرد و به اسرائیل کمک پنهانی می‌داد.
از اسناد بایگانی اسرائیل معلوم می‌شود که اسرائیل شناسائی دوفاکتوی خود را [در دی ١٣٢٨ / ژانویه ١٩۵٠] با پرداخت رشوه قابل توجهی به محمد ساعد نخست‌وزیر وقت ایران به‌دست آورد.
نخست‌وزیر، مطالبهٔ ۴٠٠هزار دلار کرد تا موافقت هیئت وزیران را جلب و شاه را متقاعد سازد که شناسایی دوفاکتوی اسرائیل خدمت به منافع ملی ایران است!

وبگاه جهانی سلام

روچیلدها و سلطنت پهلوی - قسمت اول

بررسی امپراتوری نامرئی روچیلدها و سیطره آن بر همه شئون دنیای غرب، جایگاه تعیین‌کننده صهیونیسم را در تنظیم سیاست‌های خاورمیانه‌ای قدرت‌های اصلی غرب نشان می‌دهد.
استراتژی صبورانه روچیلدها به‌منظور تأسیس تمدن بزرگ یهود در خاورمیانه از نیمه قرن نوزدهم آغاز شد و به‌سوی هدف خود گام‌هایی خاموش و سنجیده برداشت.
ایران در استراتژی روچیلدها جایگاه اساسی داشت و لذا می‌توانیم صعود سلطنت رضاخان را گامی از سوی صهیونیسم به‌منظور تأمین شرایط لازم برای تأسیس تمدن یهود در خاورمیانه ارزیابی کنیم.
این گام توسط اردشیر ریپورتر به فرجام رسید و رژیمی ضداسلامی و لائیک استقرار یافت که وظیفه داشت با سرکوب فرهنگ اسلامی مردم ایران، این نیروی عظیم را از منطقه خاورمیانه بیگانه و منزوی سازد. هم‌زمان در خاورمیانه عربی نیز رژیم‌های پوشالی و خلق‌السّاعه تأسیس گردید.
در بطن این محیطِ مناسب بود که توسط روچیلدها «اسکان یهودیانِ فقیر اروپا در فلسطین» توسعه یافت و سرانجام، در سال ١٩۴٨م، با مداخلهٔ آمریکا و انگلیس تحت پوشش سازمان ملل به تأسیس  دولت اسرائیل، به‌عنوان کانون اولیه «تمدن بزرگ یهود» انجامید.

وبگاه جهانی سلام

تقلید یک بدعت است مردم خودتان حدیث و قرآن بخوانید چون ائمه طبق فهم مردم صحبت کرده‌اند مگر عالم هرقدر هم علم داشته باشد معصوم است؟

 اینکه قرآن و احادیث مطابق با فهم مردم بوده سخن صحیحی است، اما کدام مردم؟ قرآن و احادیث به زبان عربی آن هم عربیِ ۱۴۰۰ پیش صادر شده است. فهم معنای الفاظ در بیش از هزار سال پیش، تشخیص معنای حقیقی از مجازی، احادیث صحیح از جعلی، شناخت معنایِ احادیث به ظاهر متعارض، تعیین راه حل احادیث واقعاً متعارض، تطبیق مسائل با قواعد و ادله قرآنی و روایی و عقلی، شناخت عام و خاص، مطلق و مقید، ناسخ و منسوخ و.... مباحث زیادی دارد که برای کسب تخصص و مهارت لازم،نیاز به مطالعات گسترده دارد و طبیعتاً همه‌ی مردم نمی‌توانند کار و زندگی خود را تعطیل کنند و به تعلیم و تعلم در این مباحث بپردازند همانطور که سایر رشته‌های علمی نیز چنین است.
به همین دلیل عقل حکم می‌کند که در هر رشته‌ای عده‌ای به مطالعه‌ی تخصصی بپردازند و دیگران در صورت نیاز به آن متخصص مراجعه کنند. علوم دینی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
خود قرآن نیز همین روش عقلانی را تایید کرده و می‌فرماید:
وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَآفَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوٓا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ
و مؤمنان را نسزد که همگی [برای کسب علم] کوچ کنند؛ اما چرا از هر جمیعتی گروهی کوچ نمی‌کنند تا در دین آگاهی یابند و قوم خود را هنگامی که به سوی آنان بازگشتند، آگاه سازند؟ (توبه/ ۱۲۲)
بنابراین هم عقل و هم قرآن کریم و هم برخی روایات (مانند حدیث فاما الحوادث الواقعة ...) منشأ پیدایش مرکزی علمی است که در آن به این نیاز دین‌داران پرداخته شود که امروزه به آن حوزه علمیه گفته می‌شود 

وبگاه جهانی سلام