International Web Of Salam (Islamic Republic of Iran)

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پاسخ به شبهات - ۱

شبهه:
اگر خلافت عمر را نپذیرید نسب امامان از نسل شهربانو مادر امام سجاد که عمر ابن خطاب به نکاح امام حسین دراورد زیر سوال می‌رود! پس باید خلافت عمر را بپذیرید!

پاسخ:
حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین علیه السلام بود و نه توسط عمر به نکاح امام حسین (ع) درآمده. بلکه ازدواج رسمی بود. اسراء فتح ایران ابتدا توسط امام علی (ع) آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده شیعیان خطبه عقد مولای ما امام حسین با شهربانو به دستور امیرالمومنین و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد. (الدرُّ النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم/مناقب آل ابی‌طالب)
بر فرض کنیز بوده باشد، برحسب فقه صحیح اسلام هر غنیمتی[اموال منقوله،کنیز وجواری،اراضی] که تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود،اساساً ملک امام معصوم است.
امام مالک کل عالم است و اگر غاصبی چیزی به ایشان ببخشد ملکیت ایشان به خاطر هدیه توسط غاصب نیست. 
معاویة بن وهب گوید: به امام صادق عرض کردم: اگر امام افراد را به سریّه بفرستد و غنیمت‌هایى به دست آورند، چگونه تقسیم مى‌شود؟
فرمود: اگر به فرماندهى کسى که امام او را منصوب فرموده است جنگیده‌اند، باید یک پنجم که سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بین خودشان تقسیم کنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشرکان نرفته‌اند، هرچه غنیمت گرفته‌اند براى امام علیه السّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار مى‌کند.
الکافی ج ۵، ص ۴۳
لذا برفرض کنیز بودن مادر زین العابدین (ع)، وۍ ملک اهل بیت بوده و عمر بن خطاب دخالتی در ملکیّت وی نداشت که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین با شهربانو ابطال شود.
لذا سخن شبه افکن یک افترای بی سر وته است والزام او از اساس منقوض است‌.
کجای فقه اهل‌سنت عاقد باید عادل باشد؟ آیا عاقد فاسد عقدش باطل است؟ طبق نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت، می توان کافر را از یک مسلمان وکیل کرد، تا از طرف او عقد نکاح یا... را انجام دهد! پس این استدلال در مورد اینکه چون خلیفه دوم حضرت شهربانو را به عقد سید الشهدا در آورده است پس خلافت او شرعی است، نه تنها دلالت بر خلافت ندارد، بلکه این عمل الزاما حتی نمی‌تواند دلالت بر اسلام شخص وکیل داشته باشد! (زکریا الأنصاری، أسنى المطالب فی شرح روض الطالب، ج ۲، ص ۲۹۵/ سید یزدی، العروة الوثقی، ج۲، ص۲۰۹).
بنابراین، اگر در زمان خلیفه دوم شهربانو به اسارت گرفته شده باشد، چون جنگ بدون اجازه امام معصوم ( ع) بوده، اختیار آنها با امیرالمومنین ( ع) بوده و ایشان هر تصمیمی گرفته باشند، همان صحیح است.

وبگاه جهانی سلام

با یکی از عجیب ترین آیات قرآن کریم آشنا شوید!

إِنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا

خداوند از اینکه به پشه یا آنچه بر بالای اوست(ما فوقها) مثال زند شرمی ندارد (سوره ی بقره آیه ی ۲۶)
حال سوال این است: آن چه که در آیه فوق به عنوان مافوق پشه از آن یادشده است چیست؟
سایت علمی sciencedirect: تعدادی از مایت ها (موجوداتی میکروسکوپی از شاخه بندپایان و ردهٔ عنکبوتیان) به پشت پشه ها متصل شده اند!
number of mites attached to mosquitoes
لینک منبع : http://bit.ly/2DPo311
نکته بلاغی و ادبی آیه : خداوند متعال در این آیه ابتدا پشه را مثال میزند و بعد به مافوق آن که از آن پست تر است اشاره میکند. مطلبی که در تحقیق علمی فوق نیز ثابت شده است زیرا مایت ها از نظر جثه و فیزیک به مراتب کوچک تر از پشه هستند پس منظور آیه که مثال زدن ترتیبی به چیزهای به ظاهر پست و پست تر است به طور کامل بیان میشود.

وبگاه جهانی سلام

چرا من مسلمانم؟ - قسمت دوم

قرآن: شراب ننوشید
تحقیقات علمی: در یک تحقیق جدید روی موش ها ،یک تیم علمی دریافت که الکل به DNA سلول های بنیادی آسیب میزند. دکتر پاتل رهبر این تحقیق گفت ما در این سلول ها پس از مصرف الکل مقداری زیادی آسیب به DNA را مشاهده کردیم. ذرات DNA از بین رفتند. ذرات شکستند و همگی نابود شدند.(سایت علمی ساینس آلرت)
https://bit.ly/3aG4C74
قرآن: با همجنس خود رابطه برقرار نکنید 
تحقیق علمی: افراد همجنسگرا در معرض خطر خودکشی قرار دارند. همچنین افراد همجنسگرا در معرض ابتلا به دیس مورفیا، بیماری مقاربتی جنسی، اچ آی وی، سیفلیس،سوزاک،هپاتیت aوb، ویروس پاپیلوم انسانی، پارگی اسفنکتر مقعد و بی اختیاری مدفوع قرار دارند.(مرکز پزشکی هاپکینز، سی ان ان)
https://bit.ly/2Q1t7Um
https://bit.ly/2TBhrKr
رسول اکرم(ص): فرزندان خود را ختنه کنید
تحقیق علمی: بر اساس تحقیقات دانشگاه سیدنی استرالیا مردان ختنه نشده ۸۰ درصد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های مزمن پوست ختنه گاه هستند. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که ختنه مانند یک واکسیناسیون باعث پیشگیری از بیماریهای مقاربتی می‌شود.(دانشگاه سیدنی استرالیا)
https://bit.ly/3cKoIPC
اسلام: به بدن و اندام نامحرمان نگاه نکنید و با نامحرمان خلوت نکنید.
تحقیق علمی: تماشای اندام و خلوت کردن با زنان می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. براساس تحقیقات محققان دانشگاه والنسیای اسپانیا، فقط پنج دقیقه خلوت کردن با زنان، سطح کورتیزول و هورمون استرس را افزایش می‌دهد که می‌تواند پیامد خطرناکی برای جسم داشته باشد .
(دیلی تلگراف)
https://bit.ly/3cNmKhw
پ.ن: این موارد تنها بخش کوچکی از  شگفتی های قران و دستورات اسلام است که علم مدرن پس از ۱۴۰۰ سال به آن اقرار می‌کند.  کاملا واضح و مبرهن است که پیروی از دستورات اسلام نه تنها موجب سعادت دنیوی و اخروی بلکه یک عامل موثر در ارتقای سلامت جسم و روح انسان است

وبگاه جهانی سلام