International Web Of Salam (Islamic Republic of Iran)

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

نقش یهود در انتقال قدرت خلافت به بنی‌امیه

یهود در انتقال قدرت از خلفا به بنی‌امیه، نقش مهمی داشتند. آنان با نفوذ در دستگاه خلافت، زمام آن را در دست گرفته و طوری جهت‌دهی کردند که قدرت به بنی‌امیه – که با یهود متعاهد بودند – منتقل شود.
در جریان جنگ خندق، بین یهود و ابوسفیان ، تحالفی انجام شد، مبنی بر عداوت با رسول‌خدا (ص) و همکاری آن دو برای همیشه.
بعد از این‌که یهود در مقابل بت‌های قریش سجده کرده و دین آن‌ها را بهتر از دین اسلام نامیدند، پنجاه نفر از قریش به‌همراه ابوسفیان، با یهود نزد کعبه آمدند و تحالفی با این محتوا انجام دادند که: «لا یخذل بعضنا بعضاً، ولتکوننّ کلمتنا واحدة على هذا الرجل ما بقی منّا رجل».
لذا بر این اساس، بین یهود و آل ابوسفیان، علاقه و ارتباط خاصی بود؛ و چون اهل کتاب مستقیماً نمی‌توانستند خلافت اسلام را به‌دست گیرند، سعی داشتند برای مقابله با اسلام، خلافت را به‌دست معاهدان خود داده و از این راه بتوانند به اهداف خود برسند.
یهودیان در انتقال قدرت به معاویه نیز تلاش می‌کردند. کعب‌الاحبار که نزد برخی از سران صحابه جایگاه خاصی داشت، با سخنان خود چنان در آن‌ها نفوذ کرده بود که با صراحت معاویه را به‌عنوان حاکم بعد از عثمان معرفی می‌کرد.

وبگاه جهانی سلام

اسرائیل؛ وامدار همیشگی روچیلدها - قسمت پایانی

ارتباط خاندان روچیلد و اسرائیل، با مرگ ادموند قطع نشد، بلکه اعقاب وی این راه را ادامه دادند. خاندان روچیلد در دهه ۱۹۵۰ به کیساریا (قیساریه Caesarea) نقل‌مکان کرده و بارون ادموند روچیلد [نوه ادموند مشهور] در آن‌جا «بنیاد کیساریا» را تأسیس کرد.
چنان‌که جیمز_روچیلد (فرزند بارون ادموند روچیلد) نماینده پدرش در سازمان اسکان یهودیان در فلسطین، در انتهای عمرش نامه‌ای مبنی بر تأمین هزینه ساخت کنست اسرائیل (مجلس نمایندگان اسرائیل) به ارزش ۶ میلیون لیر اسرائیلی به بن‌گوریون فرستاد و تمامی زمین‌های تحت تملّک سازمان اسکان به «بنیاد ملی یهود» انتقال یافت.
ساختمان دادگاه عالی اسرائیل نیز توسط همسر جیمز روچیلد (دوروتی روچیلد) در سال ۱۹۶۶ ساخته شد.
این مجموعه خدمات خاندان روچلید‌ اسرائیل را به وامدار همیشگی این خاندان تبدیل کرد

وبگاه جهانی سلام

حریت از شروط کربلایی شدن است

باید حر بود در زندگی، تا بتوان خود را به قافله یارانِ حسین علیه‌السلام رساند.
حریت، یعنی آزاد بودن از تعلقات دنیوی، از منیّت ها، از چرتکه اندازی های منافع شخصی...
حریت، یعنی رها بودن از حب و بغض های سیاسی و اسارت های جناحی و گروهی و...
حریت، یعنی تنها حقانیت را ببینی، نه وابستگی های جناحی، نه دلبستگی های نفسانی، نه خط دهی های گروهی
حریت، یعنی چشم در چشم ولایت داشتن، گوش بر لبانِ ولایت سپردن، عمل به اراده ولایت بخشیدن
حریت، یعنی، تنها ولایت را دیدن، نه ولایت را در کنار صدها شخصیت و مدعی دیدن
برای حر شدن، باید گذشت، از جان، از مال، از آبرو؛ 
برای حر شدن، باید خرید، طعنه های رفیقان را، سرزنش همرهان را، تخریب رقیبان را و تنها شدن در میان وطن را
حر شدن، هزینه دارد؛ کسانی می‌توانند حر شوند که حاضر باشند هزینه آن را بپردازند . .
آیا ما حاضریم هزینه حر شدن را بپردازیم؟!

وبگاه جهانی سلام

آب در کربلا و حتی در خیمه گاه بود و میگویند حتی امام حسین چاهی حفر‌ کردند پس چرا باز میگویند اصحاب امام تشنه بودند؟

در این مطلب قصد داریم به قضیه تشنگی لشکر امام حسین به طور کامل و مفصل بپردازیم؛
اصل موضوع تشنگی امام حسین علیه السلام و اصحابشان در کربلا حقیقتی است که مورخان بسیاری آن را نقل کرده اند.
طبری نقل می کند که عبیدالله ابن زیاد به عمر ابن سعد در روز هفتم محرم چنین نامه نوشت:
" میان حسین ، یارانش و آب مانع شو و قطره ای از آن نچشند. عمر بن سعد نیز عمرو بن حجاج را با پانصد سوار روانه کرد و بر آب راه فراد فرو آمدند تا میان حسین و یارانش و آب مانع شوند. حسین نیز آنها را نفرین کرد"
منابع:
تاریخ طبری ج5 ص412
انساب الاشراف ج3 ص389
الارشاد ج2 ص86
روضه الواعظین ص201
اعلام الوری ج1 ص452
بحار الانوار ج44 ص389
تذکره الخواص ص247 
تاریخ یعقوبی ج2 ص243
الاخبار الطوال ص255
با توجه به آنچه گذشت مدت زمان محاصره و قطع راه ارتباط با آب از روز هفتم محرم بوده است. دراین فاصله امام از راه‌های گوناگون سعی در تامین آب مورد نیاز اردوی خویش داشت.
بنابر روایت ابن اعثم وابن شهر آشوب امام در جلوی خیمه چاهی حفر کردند که آب گوارایی داشت.
ابن اعثم می گوید:
"چون عطش بر ایشان غالب گشت تبری برگرفت واز سمت خیمه زنان نوزده گام به سوی قبله رفت وزمین را کند. چشمه آبی ظاهر شد آبی گوارا وشیرین سپس به اصحابش دستور داد آب بخورند ومشک هارا پر کنند"
منابع:
الفتوح،ص893
مناقب ال ابی طالب،ج4 ص50
مقتل الحسین ج1 ص244
عبیدالله نامه ای به عمر سعد نوشت:
"اما بعد به من خبر رسیده که حسین ویاران او چاه کنده اند وآب بر می دارند لذا آنان را هیچ فرومایگی(احتیاج) نیست. چون نامه من رسید حسین ویاران اورا از کندن چاه منع میکنی و نگذاری به آب دست یابند ابن سعد تا آنجا که شد بر آنها سخت گرفت"
همان منابع
امام علیه السلام در دومین اقدام خود برای دست یابی به آب حضرت عباس را به همراه سی سوار و بیست پیاده مامور کرد تا به شریعه فرات بروند و آب تهیه کنند و آنها نیز چنین کردند و آب مورد نیاز امام را تامین کردند"
منابع:
الاخبار الطوال ص255
بغیه الطلب ج6 ص2627
المنتظم ج5 ص326
تاریخ طبری ج5 ص412
مقاتل الطالبین ص117
انساب الاشراف ج3 ص389 
تذکره الخواص ص248 
مقتل الحسین ج5 ص91
این آب تا شب عاشورا آب مورد نیاز کاروان حسین را تامین کرد تا آنکه در شب عاشورا امام حسین علی اکبر را با سی سوار و پیاده برای اوردن آب فرستاد .آنها آب را آوردند .امام به یارانش گفت برخیزید و آب بنوشید و وضو بگیرید و غسل کنید و لباسهایتان را بشویید که کفن هایتان می شود"
امالی صدوق ص220
بحار الانوار ج44 ص316 ح1 
امام و یارانش از آن آب برای غسل و نوره کشیدن استفاده کردند.
الملهوف ص154
بحار الانوار ج45 ص1 
تاریخ طبری ج5 ص423
با آغاز نبرد و کمبود آب عطش بر حسین و یاران شدت گرفت لذا امام حسین دو مرتبه عباس را برای آوردن آب فرستاد اما این مرتبه عباس شهید شد و نتوانست آب مورد نیاز را تهیه کند
بحار الانوار ج45 ص41 
ینابیع الموده ج3 ص67 
اعیان الشیعه ج1 ص608
مناقب ابن شهر اشوب ج4 ص117
امام نیز در روز عاشورا به دنبال یافتن آب بود. اما هرگاه به سوی فرات یورش می برد به او حمله می کردند تا او را از آب بازدارند.
الفتوح ج5 ص117
مقتل الحسین ج2 ص34
و این بود که امام حسین با لب تشنه به شهادت رسید چنان که امام سجاد فرمود:
"این قبر حسین است که او را غریبانه و تشنه کشتند"
الدمعه السابکه ج5 ص11 
و فرمود:
" فرزند پیامبر لب تشنه شهید شد"
الملهوف ص233
مسکن الفواد ص92 
بحار الانوار ج45 ص149

وبگاه جهانی سلام

اسرائیل؛ وامدار همیشگی روچیلدها - قسمت دوم

برای تبیین اهمیت نقش بارون ادموند روچیلد، بررسی شهر ریشون لتسیون کافی است؛ ریشون لتسیون که نخستین شهرک یهودی‌نشین در فلسطین اشغالی است، توسط بارون ادموند و با حمایت‌های وی ساخته شد. نام عبری این شهر خود گواه این ماجراست.
ראשון (=نخستین) לציון (=برای صهیون)
نقش بارون ادموند روچیلد در ایجاد کشور جعلی اسرائیل به حدّی بود که بن‌گوریون درباره وی چنین گفت:
«در تاریخ ۲۰۰۰ ساله ملت یهود، کسی را نمی‌توان یافت که مرد رویاها باشد؛ مردی که سکونت‌گاه‌های یهودی را همچون خانه‌ای برای نسلمان بازسازی کند؛ آن مرد بارون ادموند روچیلد است.»
اگرچه مرگ ادموند در خارج از سرزمین‌های اشغالی به وقوع پیوست ولی جنازه وی و همسرش با تشریفات خاص نظامی در حضور مسئولان بلندپایه اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی منتقل و در پارک «رمت هانادیو» دفن شد.

وبگاه جهانی سلام

اسرائیل؛ وامدار همیشگی روچیلدها - قسمت اوّل

نقش خاندان‌های بزرگ یهودی در حوادث عالَم همواره با عناوینی چون یهودستیزی و یا توهم توطئه انکار می‌شود. از جمله مواردی که همواره سعی در کتمان آن بوده است، نقش خاندان روچیلد در تاسیس اسرائیل و حمایت از این غده سرطانی در منطقه غرب آسیا است.
آنچه تاکنون در تاریخ‌نگاری رسمی بدان پرداخته‌شده است، حاکی از تلاش‌های روزنامه‌نگار لائیک یهودی، تئودور هرتزل در دربار عثمانی، مذاکرات وی با سلطان و میانجی‌گری وزیرمختار آلمان مبنی بر خرید زمین در فلسطین برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین است.
حال‌آن‌که به اذعان محققان و نوادگان بارون ادموند روچیلد، او همان کسی است که در سال ۱۹۲۴ «سازمان اسکان یهودیان در فلسطین» را بنیان نهاد که چیزی در حدود ۵۰۵۸۰۰ کیلومترمربع زمین برای شهرک‌سازی خریداری کرده و با ایجاد بیش از ۴۰ شهرک، پایه‌گذار کشور جعلی اسرائیل بود.

 

وبگاه جهانی سلام

ردپای یهود در کشف حجاب رضاخانی - قسمت دوم

علی‌اصغرحکمت بعداً در شورای عالی تشکیلات فراماسونری جعفر شریف‌امامی به‌نام «حکومت متحده جهانی» حضور جدّی داشت و همراه ماسون‌هایی همچون سردار فاخر حکمت، دکتر هومن، دکتر علی‌آبادی، احمد متین‌دفتری و… براساس آرمان‌های یهودی، سناریوی حکومت بلامنازع تشکیلات جهانی فراماسونری را در ایران و سایر کشورهای دنیا دنبال می‌کردند.
نخستین اقدام دولت فراماسون فروغی برای به‌وجود آوردن اصلاحات صهیونی در ایران، فرستادن رضاخان به خارج کشور و ترکیه بود. اسناد موجود حاکی از آن است که رضاخان نیز پس از دیدار از ترکیه تحت تأثیر القائات افرادی همچون محمدعلی فروغی، محمود جم و علی‌اصغر حکمت، شیفته اصلاحات استعماری در آن کشور شد و نقشه فراماسون‌های فوق را برای عملی ساختن تهاجم صهیونیسم به فرهنگ ایرانیان تایید کرد.
علی‌اصغر حکمت در کتاب خاطراتش تحت عنوان «سی خاطره از عصر فرخنده پهلوی» شرح کاملی از ماجرای کشف حجاب و تمهیداتی که برای اجرای آن اندیشیده بود، می‌دهد. حکمت که ۶سال متمادی بر منصب بسیار حساس وزارت معارف تکیه زده بود، با طرح موضوع در جلسه هیئت وزیران و سپس تشکیل کانون بانوان، پروژه کشف حجاب را کلید زد. وظیفه این کانون، آن‌چنان که حکمت در خاطراتش ذکر کرده، آماده‌سازی افکار عمومی برای اجرای طرح کشف حجاب بود.
حکمت در گوشه‌گوشهٔ خاطراتش، خود را نفر اول در قضیه کشف حجاب معرفی نموده است. حتی می‌نویسد که روز و مکان جشن ١٧ دی ١٣١۴ برای مراسم علنی کشف حجاب و حضور خاندان سلطنت در این مراسم را وی به رضاخان پیشنهاد داده بود.

وبگاه جهانی سلام