فیلم خدازدایی، به کارگردانی آلخاندرو هیدالگو از فوریه ۲۰۲۲ اکران جهانی خود را آغاز کرد.
عنوان اصلی فیلم «The Exorcism of God» است. اگزورسیزم را در فارسی به جن‌گیری ترجمه کرده‌اند، اما در این فیلم خاص و با توجه به محتوای آن، ترجمه جن‌گیری خدا نارسا و گمراه‌کننده است.
منظور از این اصطلاح «خارج ساختن وجه الهی» از وجود کاراکتر اصلی فیلم (پیتر)، به درخواست روح شیطانی فیلم (بالبان) است. از این‌رو، «خدازدایی» ترجمه گویاتری است.
یعنی برعکس سایر فیلم‌های جن‌گیری که معمولاً یک کشیش سعی می‌کند شیطان را از کالبد شخص جن‌زده خارج کند، در این فیلم یک شیطان تلاش می‌کند با اجرای مراسم معکوس، خدا را از جسم یک کشیش خارج کند!!
فیلم در سال ۲۰۰۳ آغاز می‌شود. «پدر پیتر ویلیام»، کشیش آمریکایی که در مکزیک به امور خیریه و رسیدگی به ایتام مشغول است، در نیمه‌شبی از طرف خانوادهٔ یک راهبه به‌نام «ماگالی» فراخوانده می‌شود.
او علی‌رغم این‌که اجازه واتیکان را ندارد و توسط دوست و کشیش ارشد، «پدر مایکل» در لندن، منع می‌شود، اقدام به جن‌گیری دختر راهبه می‌کند.
در نهایت، همگان گمان می‌برند که دختر نجات می‌یابد و روح شریر (بالبان) از وجودش خارج می‌شود. این ماجرا، باعث شهرت پدر پیتر به‌عنوان یک قدّیس زنده می‌شود و واتیکان هم البته از این شهرت او در مکزیک ناخشنود نیست. اما رازی تاریک در جریان آن جن‌گیری ایجاد می‌شود که کل زندگی پدر پیتر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.