حوادث سال ١٩١٩:
در ١٨ژانویه، پس از پایان جنگ جهانی اول، کنفرانس صلح ورسای آغاز می‌شود تا درخصوص غرامت جنگی که آلمان‌ها ملزم به پرداخت به فاتحان جنگ هستند، تصمیم‌گیری نماید.
هیئتی متشکل از ١٧ یهودی به ریاست برنارد باروخ یهودی اشکنازی (کسی که در آینده خطاب به هیئت ویژه‌ای از کنگرهٔ ایالات متحد می‌گوید: «من احتمالاً در زمان جنگ از هر کس دیگری قدرتمندتر بودم، درخصوص صحّت این مطلب شک نکنید.») موضوع وعدهٔ سرزمین فلسطین را در این کنفرانس مطرح می‌نمایند.
آلمان‌ها درمی‌یابند که آمریکا به‌دنبال اعمال نفوذ روچیلدها از آنان روی‌گردان شده بود، و این یعنی: جمعیت یهودی‌شان به آنان خیانت کرده است! زمانی‌که روچیلدها در ازای کشاندن پای آمریکا به جنگ، بر سر فلسطین با انگلستان معامله می‌کردند، آلمان در بین دیگر کشورها دوستانه‌ترین روابط را با یهودیان داشت!
فلسطین به‌عنوان سرزمین اجدادی یهودیان تأیید شد و مسئولیت آن به روچیلدها واگذار شد! در آن زمان کم‌تر از ١ درصد از جمعیت فلسطین یهودی بودند! جالب این‌که میزبان کنفرانس صلح وِرسای، رئیس یهودی آن، یعنی بارون ادموند دی روچیلد است.
در ٣٠ می، جلسه‌ای جداگانه از قِبَل این به‌اصطلاح کنفرانس صلح در هتل مجستیک پاریس برگزار شد که ریاست این جلسه را نیز بارون ادموند دی روچیلد برعهده داشت. در این جلسه تصمیم گرفته شد تا سازمانی تأسیس شود تا در خصوص اقدامات و فعالیت‌های حکومت‌ها پیشنهاد ارائه نماید (یا به عبارت دیگر این فعالیت‌ها را کنترل نماید) این تشکیلات مؤسسهٔ امور بین‌الملل نامیده می‌شود که بعدها به دو شاخه تغییر ماهیت می‌دهد: مؤسسهٔ سلطنتی امور بین‌الملل (RIIA) انگلستان که در سال ١٩٢٠ تأسیس شد و همتای آمریکایی آن، شورای روابط خارجی (CFR) که در سال ١٩٢١ شکل گرفت. هردوی این تشکیلات توسط روچیلدها کنترل می‌شوند.
در نهایت روچیلدها از کنفرانس صلح وِرسای استفاده می‌نمایند تا تلاش خود را برای تشکیل حکومت جهانی به نتیجه برسانند؛ حکومتی که آنان به بهانهٔ پایان تمام جنگ‌ها (که البته خود آنان مسبّب آن‌ها بودند) تبلیغ آن را می‌کردند. آنان این حکومت را «جامعهٔ ملل» می‌نامند. خوشبختانه این طرح از سوی کشورها مورد قبول قرار نمی‌گیرد و کنار گذاشته می‌شود؛ اما پیش از آن، رئیس آیندهٔ کنگرهٔ جهانی صهیونیسم، ناحوم سوکولوف درخصوص این طرح اظهار می‌دارد: «جامعهٔ ملل، طرحی یهودی است. ما این طرح را پس از مبارزه‌ای ٢۵ساله ایجاد نموده‌ایم.»
منبع: کتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک