حوادث سال ١٩١٧:
ماشین جنگی روچیلدها به‌خاطر پیشنهاد صلح آلمان با شدت هرچه تمام در آمریکا به تکاپو افتاده است و تبلیغات ضدآلمانی را در رسانه‌های گروهی آمریکا منتشر می‌کند.
وودرو ویلسون که سال قبل بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده، شعار انتخاباتی‌اش این جمله است: «فردی را دوباره انتخاب کنید که فرزندانتان را درگیر جنگ نخواهد کرد.»
اما شرایط، ویلسون را مجبور می‌کند تا تحت اوامر قاضی یهودی دیوان‌عالی کشور (لوئیس براندیس -عامل روچیلدها-) از وعدهٔ خود عدول نماید و در تاریخ ۶آوریل، آمریکا را درگیر جنگ جهانی اول کند.
بر اساس وعدهٔ روچیلدها به انگلستان (در مورد وارد کردن آمریکا در جنگ) آنان به این نتیجه می‌رسند تا سندی مکتوب را از دولت انگلستان مطالبه نمایند تا حمایت انگلیسی‌ها را به‌عنوان طرف معامله اثبات کند.
در نتیجه وزیرخارجهٔ انگلستان، آرتور جیمز بالفور (که یهودی است) پیش‌نویس سندی را تهیه می‌کند که به بیانیه بالفور معروف است.
قسمتی از متن این سند به این شرح است:
لُرد روچیلد عزیز
من بسیار خرسندم که از طرف حکومت اعلی‌حضرت، بیانیهٔ مزبور را به نشانهٔ حمایت از آرمان‌های یهودی صهیونیستی به شما ابلاغ نمایم...
دولت اعلی‌حضرت از تأسیس وطنی برای مردمان یهودی در فلسطین حمایت می‌کند و نهایت تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا تحقق این هدف را تسهیل نماید...
ممنون خواهم شد اگر این بیانیه را به اطلاع فدراسیون صهیونیسم برسانید.
ارادتمند شما؛ آرتور جیمز بالفور
منبع: کتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک
ادامه دارد ...